niedziela, 30 czerwca 2013

Recenzja książki - "Po tamtej stronie ciebie i mnie"


Po tamtej stronie ciebie i mnie
autor: Jess Rothenberg
oryginalny tytuł: The Catastrophic History of You And Me
wydawnictwo: AMBER
gatunek: młodzieżowe
liczba stron: 406
 

"Rozdzierająca i rozgrzewająca duszę opowieść o dziewczynie, która kochała tak mocno, aż pękło jej serce, i która raz jeszcze poświęciła swoje życie, żeby uratować ukochanego." Ten opis przykuł moją uwagę. Dziwna historia, którą musiałam przeczytać.




Książka zaczyna się dość nietypowo, bo śmiercią głównej bohaterki - Brie. Niespełna szesnastolatki, która na randce usłyszała od swojego ukochanego trzy słowa. Trzy najgorsze słowa w historii ludzkości. "Nie kocham Cię". To wystarczyło, by rozerwać serce. Dosłownie. 

„Moje serce nie zawiodło. To ktoś zawiódł moje serce.”

Brie rozpoczyna swoją opowieść z zaświatów. Wylądowała w pizzerii "Kawałek nieba". Poznaje tam Patrick'a, który pomaga jej się zapoznać z nowym martwym życiem. Zaszokowana i skołowana, mimo że z pękniętym sercem to nadal czuję mnóstwo emocji, jakie się z niej wylewają. Wściekłość na cały świat, tęsknotę za rodziną i przyjaciółmi.

„Życie jest długie, ale śmierć jeszcze dłuższa.” 

Kiedy patrzy z tamtej strony, przepełnia ją chęć zemsty. Dlaczego to właśnie jej się przydarzyło? Co by mogła zmienić w swoim życiu? Czy jakby mogła wrócić na jeden dzień to zdołała by zmienić bieg wydarzeń? Czy by nadal żyła? 

Skończyłam tę książkę w półtora dnia. Wciągnęła mnie od pierwszego rozdziału. Jeszcze się nie spotkałam z taką historią. Pisana jest w pierwszej osobie, dzięki czemu możemy zrozumieć uczucia głównej bohaterki. Pani Rothenberg porusza bardzo ważne tematy. Jest to jedna z tych książek, które pozostaną w mojej pamięci na dłużej.

Ciekawym elementem książki jest to, że każdy rozdział rozpoczyna się  tytułem, cytatem czy fragmentem piosenki. Myślę, że większość byłaby Wam znana. 

Moja ocena: 10/10
Rewelacyjna!
  

1 komentarz:

  1. Własnie lubie gdy rozdział zaczyna się jakąmś domeną. Niestety do samej treści ksiazki nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wyrażenie swojej opinii.
Na pewno się odwdzięczę.

* Uznaję obserwację za obserwację*